بخوان به نام پروردگارِ مهدی ...

دل نوشته هایی برای یک آقای غریبــــــــــــــ ...

بخوان به نام پروردگارِ مهدی ...

دل نوشته هایی برای یک آقای غریبــــــــــــــ ...

بخوان به نام پروردگارِ مهدی ...

در کودکی خواندیم:
آن مرد در باران آمد
غافل از اینکه ،
تا آن مرد نیاید ، باران نمی بارد ...

"اللــــهم عجل لولیـک الفرج ..."

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شعیبِ بن صالح

يكشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳ ب.ظ

شعیبِ بن صالح

 

شعیب بن صالح جوانی است گندم گون، لاغر، با ریش کم پشت، صاحب بصیرت و یقین از اهالی ری که اندکی پیش از ظهور حضرت در میان ایرانیان، ظاهر شده و نقش رهبر نظامی را در حرکت ظهور آن حضرت، ایفا می کند. او مردی است شکست ناپذیر، اگر کوه در مقابلش بایستد آن را منهدم کرده و عبور می کند.

 

وی به همراه #سید_خراسانی که رهبری سیاسی ایرانیان را به عهده دارد، پرچم اسلام را به حضرت مهدی (ع) می سپارند و با نیروهای خود در نهضت آن حضرت شرکت می کنند. خراسانی و شعیب در زمره یاران خاص آن حضرت قرار می گیرند. و شعیب بن صالح به فرماندهی کل نیروهای حضرت مهدی (ع) منصوب می گردد. البته احتمال دارد که جهت حفظ و ایمنی، نام او مستعار باشد تا وعده الهی محقق شود. همچنین امکان دارد که نام او و نام پدرش مشابه شعیب و صالح و یا به معنای این دو باشد.

 

برخی روایات وی را اهل سمرقند که هم اکنون در اشغال شوروی است می داند، اما بیشتر روایات می گوید که او اهل ری است و با قبیله بنی تمیم نسبتی دارد و یا این که از یک از بخش های بنی تمیم به نام محروم می باشد و یا این که وی غلامی از بنی تمیم است. [1] روایت که می گوید «فاصله میان خروج شعیب و سپردن زمام امور را به مهدی (ع) هفتاد و دو ماه است» را می توان حکم به صحت آن نمود که در این صورت، ظاهر شدن خراسانی و شعیب، شش سال قبل از ظهور حضرت مهدی (ع) خواهد بود.

 

منبع: کتاب معتبر موعودنامه یا الفبای مهدویت (اثری ارزشمند از مجتبی تونه ای)

 

اطلاعات بیشتر در مورد شعیبِ بن صالح

۹۴/۱۲/۱۶ موافقین ۱ مخالفین ۰
میثم یوسفی

شعیب بن صالح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی